A INTELIXENCIA ARTIFICIAL NA SELECCIÓN DE ASPIRANTES A EMPREGOS

A cadea de supermercados Alcampo incorporou un catador virtual que ofrece ao cliente o viño máis adecuado para cada tipo de comida. En Estonia deséñase un robot xuíz que poida atender pequenos xuízos. A  Intelixencia artificial cámbiao todo e tamén a forma de contratar traballadores nas empresas. Os modelos de selección de persoal con  videoentrevistas e cuestionarios que cualifica un algoritmo para clasificar aos candidatos máis apropiados para cada vacante fanse fortes en España.

O candidato ten normalmente cinco días para realizar unha entrevista  online (aínda que o período pode variar dependendo da empresa contratante). O seleccionador de persoal deseña as preguntas e o candidato contesta na súa casa ou no lugar que prefira. “O seleccionador aforra tempo e o candidato valora o sistema porque o público cada vez esta mais afeito gravarse nas redes sociais e poder elixir o lugar e o momento para realizala é un plus”, asegura Beatriz  Zabalegui, directora de márketing de  Easycrue.
Esta compañía desenvolveu un algoritmo de intelixencia artificial aplicado ás vídeo entrevistas que suxire os mellores perfís grazas a unha análise automática de criterios como contido verbal,  prosodia e expresión  gestual. “Agora os encargados do proceso de selección poden avaliar e clasificar as entrevistas por orde de interese e non por orde cronolóxica”, sinala  Zabalegui.

Cada vez máis empresas súmanse a esta tendencia. “O seu uso está a estenderse porque a medida que se usan máis canles de distribución, os postos de traballo vólvense máis especializados e búscanse eficiencias no proceso de contratación, como cubrir máis rápido vacantes”, explica Josep  Curto, director académico do máster en intelixencia de negocio e  big data da Universidade  Oberta de Catalunya ( UOC). Moitas empresas xestionan un alto volume de candidaturas e seleccionar o candidato idóneo consome moito tempo e recursos polo que empresas como  Telepizza,  Porcelanosa,  Prosegur,  Securitas  Direct,  Five  Guys,  Telepizza,  Econocon ou  Sprinter xa inclúen este sistema de  videoentrevista para contratar persoal en España.

A  IA ten máis usos no terreo da selección de novos traballadores desde que se anuncia a posto vacante. Cando se publicita a oferta de traballo analízanse os patróns de linguaxe para crear descricións máis  atrayentes en función da canle de publicación usado ou a distribución do anuncio en distintas canles. “Outro punto onde se está traballando é na preselección de candidatos a partir de palabras craves e a súa correlación coa experiencia, capacidades e trazos, denomínase currículo  prefiltrado ou  screening”, asegura  Curto. “Ademais outras empresas utilizan cuestionarios pechados e abertos, probas de capacidades e outros aspectos que avalía un sistema de intelixencia artificial”, engade.

O perigo que hai cos algoritmos baseados intelixencia artificial é que os datos que se utilizan para seleccionar persoal estean nesgados e mostren discriminacións. “Por exemplo, a selección dun ou outro candidato segundo sexa unha muller en idade de ter fillos, que estudasen en certas universidades ou mesmo cuestións territoriais”, alerta Carlos Gutiérrez, Secretario de Mocidade e Novas Realidades do Traballo de Comisións Obreiras (CCOO). A intelixencia artificial non está a salvo das discriminacións que sofren os traballadores no mundo analóxico. En CCOO demandan ás institucións que se controlen estas tecnoloxías e fáganse  auditorias dos algoritmos, para que non se de discriminación e existan valores éticos. “En moitos casos o problema das tecnoloxías é que se implantan nun estado de desigualdade”, engade Gutiérrez.

Linkedin utiliza  machine  learning en EE  UU para axudar ás empresas a non discriminar a candidatos polas posibles opinións subxectivas dos seleccionadores de persoal. A ferramenta funciona con criterios  antisesgo, como a elección do candidato óptimo independentemente do seu xénero.

Pero tamén a intelixencia artificial pode ser inclusiva. Esta mesma plataforma comezou a usala para xerar descricións automáticas das fotografías para facer os contidos máis accesibles para persoas invidentes. Ademais, estas descricións pódense engadir ou non ás publicacións dos usuarios. A tecnoloxía de LinkedIn (empresa propiedade de Microsoft) está en proceso de desenvolvemento e estará dispoñible en 2020.

(ver nova non enlace https://elpais.com/tecnologia/2019/10/22/actualidad/1571763922_161368.html).

Comentarios